A DPA Microphones d:vote™ Core 4099 típusú hangszermikrofon tiszta és természetes, a vonó textúráját is visszaadó cselló hangzást nyújt.
A kiváló énekes-dalszerző és több hangszeren játszó Mai Bloomfield az elmúlt öt évet a Grammy-díjas Jason Mraz tíztagú zenekarával való turnézással töltötte. Mint az egyetlen olyan zenész, aki bund nélküli hangszert (cselló) használt a színpadon, Bloomfieldnek számos kihívással kellett szembenéznie. A színpadi élmény javítása érdekében Bloomfield a sikert a DPA d:vote™ Core 4099 típusú mikrofonjában látta.
Bloomfield barátaitól és kollégáitól hallott a DPA-ról és egy rövid találkozás erejéig ki is próbálhatta Sara Bareilles élő TV műsorában, de a valódi ismerkedés a múlt évi NAMM alkalmával történt meg. A DPA szakembereivel folytatott megbeszélés után Bloomfield kipróbálta a d:vote™ Core 4099 típust és az eredmény annyira meggyőzte, hogy elhatározta, ezt használja a turnéban.
„Az elmúlt öt évben csellóztam Jason (Mraz) előadásain és mindig pickupot használtam“ mondta Bloomfield. „Énekelek is a zenekarban és a színpadon az öt vokalistával és a többi hangszerrel való hangerőarányra kell koncentrálnom. Nagyon sok apró részletet és zenei finomságot kell hallanom a monitor keverésben. Amíg cselló pickupot használtam, mindig tetemes mélyvágást kellet alkalmazni annak érdekében, hogy intonálni tudjak a többi hangszer és énekhang mellett. A cselló hangja szinte kínlódott a monitoromban. Amikor újból útnak indultunk és a d:vote Core 4099 mikrofont használtam, végre visszakaptam a természetes hangzást. Megjött a cselló megszólalásbeli gazdagsága, tisztasága és aránya. Amikor ezt a pickuppal kevertem, sokkal jobban lehetett dolgozni vele. Sikerült lehalkítani a monitort, így kellemesebb és valósághűbb színpadi arányokat lehetett beállítani. Micsoda megkönnyebbülés! A kifelé menő cselló hangzás is számottevően javult.“
Ettore (ET) Dedivitiis, Jason Mraz produkciós igazgatója és keverő hangmérnöke megerősítette Bloomfield gondolatait. „Ha egy hangszert kábellel csatlakoztatva használunk, általában elvesz a hangzásából, de élő szituációban nincs más választás“ mondta Dedivitiis. „Tíz-tizenötezer ember előtt játszva, egyszerűen csak egy mikrofont téve a hangszer elé, nem működik a dolog. Amikor Mai elmondta, hogy szeretné kipróbálni a DPA d:vote Core 4099-et, izgatott lettem. Igazán jól bevált. Nagyon tisztán szól, nyílttá és valódivá válik a cselló hangzása általa. Az első hangtól kezdve remekül működött. A megszólalás meleg és természetes, ahogy egy csellónál lennie kell.“
Azon kívül, hogy Bloomfield pontosan úgy hallja a hangszerét, ahogyan annak szólnia kell, a közönségnek nyújtott hangzás minőségéről is meggyőződött. „A DPA-t használva jobban hallani a vonó textúráját és a hangszer természetes levegőjét“ mondta Bloomfield. „A cselló akusztikus megszólalásra van kitalálva, de ez a természetes hang még a színpadon erősítővel játszó tíz további zenész mellett is megmarad. A koncerten több hangos gitárerősítő, basszusláda és dobfelszerelés mellett helyezkedem el. Nagy a hangerő a színpadon, szinte csoda, hogy ez a kis DPA mikrofon képes a csellóra fókuszálni. A kompakt d:vote Core 4099 kiváló teljesítményt nyújt, egyszerű vele a munka.“
Dedivitiis szintén elismerte a d:vote Core 4099 megbízhatóságát. „A mikrofon a beállított pozícióban marad, mozgás közben sem billeg ide-oda. Bárhová teszem, nem mozdul el, és ez igazán dicséretes. Kiválóan működött a turné folyamán, soha semmi probléma nem volt vele. Mindent összevetve a d:vote Core 4099 egy remek mikrofon.“
Dedivitiis és Bloomfield egyaránt kifejtette, hogy a DPA vevőszolgálata mindig gyorsan reagált. „A szituációtól függetlenül a DPA csapat mindig tudott időt fordítani arra, hogy válaszoljanak a kérdéseinkre és foglalkozzanak az igényeinkkel. Nagyon tetszik a d:vote Core 4099, úgy tervezzük hogy használjuk a következő műsorainkban is, amelyek jövő év februárjában kezdődnek, Európában és Ázsiában zajlanak majd.“