A PMC hangfalak megmentették a helyzetet Eminem legújabb albumának készítése során
Eminem régi hangmérnöke és producere, Mike Strange „túlságosan őszinte barátként” jellemezte a PMC monitorokat, miután egy pár PMC6-2 hangfal megmentette a helyzetet Eminem legújabb, The Death of Slim Shady (Coup de Grâce) című albumának készítése során.
Az album utolsó keverési munkálatai közben Eminem detroiti stúdiójában Mike Strange, Tony Compana és Eminem rájöttek, hogy a dolgok nem hangzanak jól. A stúdióban jól sikerült mixek nem váltak be, amikor máshol játszották le őket.
„Bizonyos dolgok egyszerűen rosszul szóltak” – magyarázza Mike – „ezért felhívtuk Tony Terrebonne-t, aki már sok művésznek segített a lejátszórendszerük megtervezésében. Bejött, és azt mondta: haver, a szobád nagyon el van rontva. Egy csomó alkatrész elromlott az évek során, a dolgok nem voltak fázisban, mindenféle problémák akadtak.”
Mivel az album hamarosan megjelenik, gyorsan ki kellett találniuk valamit. Egy Eminem kaliberű művész nem hagy teret félmegoldásoknak – elvégre ez az ember világszerte több mint 220 millió eladott lemezzel büszkélkedhet, és minden idők legkelendőbb rapperének, valamint minden idők egyik legsikeresebb előadójának számít.
Szerencsére Mike Strange-nek volt egy ötlete. Évekkel korábban Mike több Dolby Atmos keverésen is közreműködött a Grammy-jelölt hangmérnökkel és Atmos-szakértővel, Nick Rives-szal. A páros egy Nick által jól ismert stúdióban találkozott – egy PMC-vel felszerelt Atmos teremben a nashville-i Berry Hillben – és elkezdték meghallgatni Mick számait.
„Először lejátszottunk egy sztereó sávot a PMC6-2-eseken. Azt mondtam: ó, istenem, ez az ének csodálatosan szól. Előhúztam néhány régi keverést, és most hallottam először olyan dolgokat, amiket talán másképp kevertem volna. Úgy értem, hogy ezek közül néhány szám már húsz éves, de tudod, mire gondolok.”
A PMC monitorokon keresztül hallott számok hatása megmaradt Mike-ban, és amikor Tony Terrebonne azt mondta, hogy a stúdióban lévő monitorrendszert le kell cserélni, visszagondolt arra a pillanatra.
„Kapcsolatba léptem Maurice Patisttal (a PMC USA elnöke és a PMC Pro Global vezetője), és elmondtam neki, hogy mi folyik itt” – mondja. „Maurice rögtön elrepült egy éjszakai járattal, és segített nekünk mindent előkészíteni. Épp időben, a megjelenés előtt kevertük és szállítottuk le az albumot”.
Az Eminem stúdiójába telepített monitorok egy pár PMC6-2, XBD mélysugárzókkal, amelyeket Maurice gyorsan ki tudott szállítani a PMC USA Los Angeles-i irodájából. Mike először nem volt biztos a mélynyomók alkalmazásában, de miután meghallgatta őket a stúdióban, annyira megtetszett neki az egész rendszer, hogy úgy döntött, a mélynyomók maradhatnak.
A The Death of Slim Shady (Coup de Grâce) Eminem 12. stúdióalbuma, és a 11., amely a listák élére került. A produceri csapatban Dem Jointz, Fredwreck Cubeartz, Cole Bennett, DJ Premier és gyakori munkatársai Dr. Dre és Luis Resto vettek részt. A lemezen White Gold, Sly Pyper, Bizarre, JID, Ez Mil, Skylar Grey, Big Sean, Moe Men-E, BabyTron és Jelly Roll is közreműködött.
Slim Shady természetesen Eminem alteregója, aki először olyan dalokban tűnt fel, mint a My Name Is (1999) és a The Real Slim Shady (2000). Akkoriban a Time magazin úgy jellemezte Eminem provokatív, szőkített hajú személyiségét, mint „rémálomszerű kivetülést” és „dühöngő fantázia lényt”.
Dr. Dre márciusban felfedte, hogy úton az új album. Áprilisban megosztott egy rövid videót, amelyben feltette a kérdést: ki ölte meg Slim Shady-t? és felsorolta a lehetséges gyanúsítottakat. A megjelenés előtti promóció része volt egy hamis gyászjelentés is Slim Shady-ről, valamint egy rejtélyes poszt Eminem közösségi oldalain, ahol a rajongók aggodalmukat és elméleteiket fejezték ki a sztár esetleges visszavonulásával kapcsolatban.
Ezek az aggodalmak alaptalannak bizonyultak, amikor az album júliusban megjelent, és azonnal a világ összes országában, többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Belgiumban, Hollandiában, Svájcban és Új-Zélandon az első helyre került.
A PMC szerepe a kezdeti mixek hangzásának rendezésében nem lebecsülendő, és Mike Strange örül, hogy ilyen könnyen sikerült megoldást találni.
„Nem tartozom azok közé az emberek közé, akiknek megvan a hangzás elérésének konkrét módja. Csak meghallgatom, és addig piszkálom a dolgokat, amíg számomra jól nem szólnak” – magyarázza. „Mindig az énekkel kezdem. Az énekesek a show főszereplői, ők azok, akikért az emberek itt vannak, hogy lássák. Tudom, hogy milyen hangzásra törekszem, és addig csinálom, amíg meg nem valósul. Szóval rendkívül fontos számomra, hogy megbízzak az eszközökben, amelyekkel dolgozom. A PMC-kkel tudom, hogy amit hallok, azt fogja hallani a közönség is. Olyanok, mint a barát, aki néha túlságosan is őszinte. Nem fognak hízelegni neked, a tényeket fogják elmondani.”
A The Death of Slim Shady minden platformon elérhető a Shady Records, az Aftermath Entertainment és az Interscope Records gondozásában.