Az RME legjobb konverterével büszkélkedhetnek az ADI-2 Pro széria tagjai melyek most a legújabb firmware update révén még vonzóbbak lettek!
A műszerpontossággú AD/DA konverzió révén tudományos és ipari mérési feladatokra is alkalmas berendezés elsősorban nem a mérnöki munkára lett megálmodva. Célközönsége a mastering stúdiók és a kiemelten igényes zenekedvelő és házimozi rendszer tulajdonosok köre. Utóbbiak számára kedveznek igazán az újítások.
A rendkívül informatív TFT kijelzőn a megszokott papagáj zöld szín mellett most ciánkék és borostyán sárga színt is választhatunk a valós idejű spektrum analizátornak, utóbbi színállás ízléses választás klasszikus analóg sárga VU méterrel rendelkező berendezéseink mellé.
A külcsín mellett viszont olyan hasznos funkciókkal bővült a vizuális visszajelzési rendszer mint a “dual view” ami a DSP processzor beavatkozásai előtt és után is tudja mérni és mutatni az audió jelfolyam állapotát.
A házimozi szcénában szinte kötelező “auto dark” üzemmódnak köszönhetően már teljes sötétségben tudjuk élvezni filmjeinket. Ezt csak az esetleges fejhallgató csatlakoztatás szakítja meg amikor magától értetődően hangerőt is szeretnénk módosítani, bár erre van egy külön kényelmi funkció mely a main out jelszintjét fogja a fejhallgatóban is biztosítani így nem kell azonnal tigrisbukfencben menekülnünk az üvöltő fejhallgató alól. A megoldás egyszerűnek tűnik de igazából nem az hiszen a fejhallgatók impedanciája eltérő lehet emiatt a hangerő is hiszen minél kisebb az ellenállás annál hangosabban tud szólni, ez pedig egy szint után nem csak a fülünket sérti de a fejhallgató membránját is. Ezt elkerülendő az ADI-2 Pro abban a pillanatban ahogy csatlakoztatjuk fejhallgatónkat, megméri annak impedanciáját és belső áramköreiből kiválasztja a megfelelőt valamint illeszti is azt hogy jelszintben egyrészt a maximális értékre feltekerve se legyen torz a hang, tehát optimális konverzióhoz igazít, valamint a relatív érzékelhető hangerőt a main outputól leolvasva továbbítja a jelet.
Aki szereti a beépített 5 pontos parametrikus hangszínszabályzót túl sokat tekergetni biztosan értékelni fogja hogy összehasonlítási célokra és a könnyű teljes reset miatt kaptunk egy új “lin” azaz lineáris eq presetet, így biztosan minden naturálisan fog megszólalni ha ezt választjuk ki.
Másik gyakori hiba szokott lenni hogy egyes ultra high end hangfalak esetében, melyek monóban is olyan élvezetet adnak hogy nem feltétlenül tűnik fel a sztereó kép hiánya egyszerűen véletlenül mono módban ragadunk, ha előzőleg mono anyagot kevertünk vagy hallgattunk pl vintage film/lemez. Erről most a kijelző alján látható jelzés fog egyértelmű jelzést adni így bekapcsoláskor látni fogjuk, ha esetleg hallani azonnal nem is.
A sokak számára mai modern készülékekből hiányolt dedikált Bass/Treble gombokat is meg kell említenünk, melyeket azonnal menü labirintus nélkül elérünk az eszközön, ami mellesleg gyorsulást érzékelő alumínium potméterekkel operál. Ez utóbbiak az új firmware által precízebb kalibrálást kaptak ami leginkább a menüben való lépkedést és a finom paraméterek beállítását érinti. Őszintén szólva a gyorsulásra való reagálás reszponzívitása főként a hangerő beállításánál érzékelhető nagyon hasznos kényelmi funkció, mely már az első generációban is zseniálisan működött.
Aki esetleg további vizuális vágy keltésre éhezik az olvasottak alapján annak szeretettel ajánljuk alábbi videónkat:
A frissítést az alábbi linkeken találhatjuk:
Windows firmware updater
http://www.rme-audio.de/download/fut_madiface_win.zip
Mac OS firmware updater
http://www.rme-audio.de/download/fut_madiface_mac.zip
További információk és szakmai fórum:
https://www.forum.rme-audio.de/viewtopic.php?id=28859
https://www.forum.rme-audio.de/viewforum.php?id=21