Mat Mitchell dalszerző/producer kedvence színpadon és stúdióban is a Core
A DPA új CORE erősítő technológiája minimálisra csökkenti a torzítást, kiszélesíti a dinamika tartományt és javít az általános hangzáson.
Az elmúlt 25 évben Mat Mitchell producer, dalszerző, zenész és hangmérnök a világ legnagyobb művészeinek sokaságával dolgozott együtt, ezek között volt a Nine Inch Nails, Tool, Katy Perry, Tegan and Sara csakúgy, mint saját zenekara a Puscifer. Mitchell tisztában van a kiváló minőségű, megbízható berendezések fontosságával, éppen ezért az elmúlt évtizedben DPA mikrofonokat használt. Amikor Mitchell nemrégiben megismerkedett a DPA új CORE erősítő technológiájával, egészen lenyűgözte.
A CORE egy új erősítő technológia, amely a DPA miniatűr csíptetős, headset és hangszermikrofon sorozatában jelent meg. A d:screet™, d:fine™ és d:vote™ család torzításának csökkentése és a dinamika tartományának szélesítése mellett a DPA által kifejlesztett erősítő tisztább hangzást is biztosít.
Mitchell a gyakorlatban először 2007-ben találkozott a DPA-val, amikor a Temzén lehorgonyzott hajón, a Lightship 95 stúdióban dolgozott. „Dobfelvételt csináltam Sara Jones-szal (Hot Chip, Bat for Lashes), egy pár DPA d:screet™ 4061 miniatűr gömb iránykarakterisztikás mikrofont használtam terem mikrofonként, amelyek csodálatos hangot rögzítettek a hajó hatalmas fém gyomrában“, mesélte Mitchell. „Egyébként nagymembrános kondenzátor mikrofont vittem volna, de úgy tapasztaltam, hogy a d:screet™ 4061 térmikrofonként jobban hozzáadja a ‘valóságot’ a dob hangzásához.“
Az első DPA d:screet™ 4061 mikrofonját követően Mitchell 11 év alatt a DPA mikrofonok teljes kínálatát beszerezte saját használatra, beleértve a d:vote™ 4099 hangszermikrofont, a d:dicate™ 2011A és 2011C kettős membrános kardioid mikrofont és legújabban a d:screet™ CORE 4061 miniatűr mikrofont.
„Úgy érzem, a DPA mikrofonokkal a hangszer valódi hangját rögzítem“ tette hozzá Mitchell. „A hangzás nagyon nyílt és organikus, levegős. Szeretem a sok terem mikrofont amikor dobot keverek, a d:screet CORE 4061 pedig nyílt és természetes, tisztaságot biztosít a dob mixnek. Hangosan szoktam hallgatni a sávokat, a CORE technológia pedig kevésbé torzít, megmarad a mikrofon melegsége és tisztasága még nagyobb hangnyomásnál is. Ha teremhangra van szükségem, a d:screet CORE 4061-et használom. Az egyenletes hangvisszaadása révén az az érzésem, mintha ott ülnék a szobában. Ha irányított hangot szeretnék, arra a d:vote 4099 a legmegfelelőbb, az oldalirányú hangok kiszűrését őrült jól csinálja.“
Van még egy ok, amiért Mitchell annyira szeret DPA mikrofonokkal dolgozni, ez pedig a hangszín. „Mikor még nem DPA mikrofonokat használtam, azonnal az EQ-hoz nyúltam ha egy hangszer hangját be akartam állítani“ mesélte. „A DPA-kkal EQ nélkül veszek fel, így szólnak jól.“
A cég mikrofonjainak kiváló hangminősége mellett Mitchell nagyon elégedett a DPA rögzítő tartozékaival. „Nagyon tetszenek a d:screet CORE 4061 és d:vote 4099 hangszermikrofon rögzítési lehetőségei. Mintha egy kémfelszerelést használnék. A DPA mikrofonokat bármire fel lehet szerelni és olyan kicsik, hogy nincsenek útjában a zenésznek.“
Mitchell azt tervezi, hogy amikor csak lehet, a jövőben is DPA mikrofonokat használ. Jelenleg a The Beta Machine zenekar első lemezét rögzíti, ahol a billentyűket, dobokat, gitárokat és a zongorát is ezzel veszi fel.