Brian & Karma Auger és az Audix

Brian_Karma_Auger_NEW_0616-thumb

 

Nem sok zenész van a világon, aki olyan önéletrajzzal büszkélkedhet mint Brian Auger. Az 1960-as években a jazz és a rock műfaj összefonódása Londonban a modern zene történelmének legizgalmasabb időszakát hozta létre. Brian neves előadókkal dolgozott együtt, Rod Stewarttól és Tony Williamstól kezdve a LED Zeppelinig és Jimi Hendrixig, valamint közreműködött a Yardbirds emlékezetes For Your Love felvételén.

„Elég különös volt,“ nevet Brian. „Felhívott Paul Samwell-Smith, hogy játsszak egy számban. Azt mondta, hogy kellene egy intro és egy kemény kíséret végig. Nem probléma, gondoltam. Aztán körülnéztem: várjunk csak, hol az orgona? Nincs orgonánk, mondta Paul. Rendben, akkor hol a zongora? Nem, nem, hát nekünk csak ez van, mutatott egy kétmanuálos csembalóra.“ Auger azt gondolván hogy csak tréfálnak vele, mindössze néhány percet fordított a részletek kidolgozására és két óra alatt végzett a felvétellel. „Emlékszem, ballagtam a metróhoz hazafelé, közben arra gondoltam, hogy ezek a srácok egész biztosan bolondok, ha komolyan azt hiszik, hogy el tudnak adni egy pop dalt amiben csembaló van.“ Szünetet tart és közben nevet. „Hát, tévedtem.“

Auger hároméves korában kezdett zongorázni, a család gépzongoráján gyakorolt. Édesapja szekrénye tele volt klasszikusokkal: Holdfény szonáta, Szerelmi álmok, indulókkal mint a Csillagos sávos lobogó és sok ragtime-mal. Bátyja és nővére Duke Ellingtont, Count Basie-t, Nat King Cole-t, Bing Crosbyt és Frank Sinatrát szerette, valamint George Shearinget és más jazz zongoristákat, így a fiatal Brian Auger gazdag zenei műveltséget szerzett.

Brian_Auger_AlbumCover  Brian_Auger_1

Pályafutása elején Auger a virágzó londoni jazz szcéna keresett előadója volt, aki a Duke Ellington és a Count Basie zenekar tagjaival játszott. Napjainkban Brian Auger a zeneipar legnagyobb művészeivel folytatja a munkát (most éppen Zuccherónak, az olasz pop óriásának európai turnéján közreműködik), valamint saját projectjével, az Oblivion Express-szel turnézik, melyben a fia Karma Auger ül a doboknál, aki egyben a zenekar producere és hangmérnöke is. Az apa és fia ritmusszekció 2005 óta dolgozik együtt a progresszív rock zenekarban.

Karma hirtelen sugallat hatására kezdett dobolni. „Egyik reggel felébredtem és tudtam, hogy dobolnom kell. Ennyi. Miért is nem jutott eszembe már korábban?“ Vásárolt egy dobfelszerelést és napi hat-nyolc órát gyakorolt. Keresztapja Steve Ferrone (Average White Band, Eric Clapton, Tom Petty) megtudta hogy dobol, és a roadjával rendbe hozatta Karma teljes felszerelését a vasaktól a bőrökig. Karma a LA Recording Workshop-on tanulta a felvételkészítést és a hangmérnökséget, majd apja roadja lett az Eric Burdon (Animals) turnén.

„Igazán izgalmas kezdete volt a zenei pályámnak, mert akkoriban még nem volt sem mobiltelefon, sem GPS. Apám azt mondta: megcsináljuk ezt a turnét az Egyesült Államokban, menj és bérelj egy teherautót.“ Karma bérelt egy teherautót, felpakolta a zenekar felszerelését, Brian adott neki egy térképet és azt mondta: három nap múlva találkozunk Kansas Cityben.

„Szóval beültem egy teherautóba, keresztülautóztam a fél országon“ meséli Karma „majd elkezdtem összerakni a felszerelést, így az alapjaitól tanultam meg a szakmát. Hihetetlen hasznos volt, és a tanulás azóta is folytatódik. Büszke vagyok magamra hogy ismerem az egész ipart, a dolgok műszaki oldalát, a szállítást, a menedzselést és természetesen a zenei oldalát és a dobolást. Több lábon állok.“

A „több lábon állás“ ugyanolyan fontos manapság, mint az elmúlt száz évben, mutatott rá Karma. „Nem azt mondom, hogy mindenkinek doktorálni kellene turnézásból és logisztikából, hiszen különbözőek vagyunk, de jó ha olyan emberek vesznek körül, akik tudják hogyan működnek a dolgok és jó erkölcsi érzékük van.“

Karma_Auger_1 Karma_Auger_2

A minőség különösen fontos az olyan úton lévő zenekarok számára, mint az Oblivion Express. Az együttes már többször körbeturnézta a földet, Brian és Karma sosem bízta a véletlenre a hangzást. „Én szeretem kézben tartani a dolgokat amennyire csak lehet“ mondja Karma. „Szóval az a biztos, ha egy teljes mikrofonkészlet van velünk. A puzzle utolsó eleme hangzás szempontjából az Audix volt, rendkívül egységes a megszólalás estéről estére, pont úgy ahogy mindig is szerettük volna.“

„Nemzetközi színtéren zenélünk, az Audixok mindig velünk vannak“ teszi hozzá Brian. „Sok minden mással összehasonlítottuk őket, az eredmény az lett hogy minden mikrofont viszünk magunkkal, mert ezek nyújtják a legjobb hangzást, függetlenül attól hol játszunk. Legyen az hatalmas csarnok 5000 nézővel, vagy 2-300 ember egy klubban, minden este biztosak lehetünk abban, hogy ugyanolyan jó lesz a megszólalás. Pontosan tudjuk mit szeretnénk, és ezt az Audix adja meg nekünk.“

Az alkalmazott mikrofonok:

Dob: D6, i5, MicroD, SCX1HC, SCX25A

Basszus: OM5, D1

Gitár: OM5, CX112

Ének: OM7

Brian és Karma Auger, valamint az Oblivion Express-szel kapcsolatos további információkért látogasson el a www.brianauger.com weboldalra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *